شنبه 8 اردیبهشت  
×   خانه   همه مطالب   ویدئو   اقامتگاه های بوم گردی
بستن
مطلب مورد نظر خود را بر اساس استان از روی نقشه انتخاب کنید.
نام استان:  مازندران

مجموعه طبیعت گردی دوپلان چهارمحال و بختیاری

مجموعه طبیعت گردی دوپلان چهارمحال و بختیاری

مجموعه طبیعت گردی دوپلان چهارمحال و بختیاری


نویسنده: رزیتا ادریسی
28 بهمن 1397

روستای دوپلان در کیلومتر 95 مرکز استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. این روستا بعد از عبور تالاب بین المللی چغاخور می‌باشد. روستای دوپلان از نظر تقسیمات کشوری تابع شهرستان کیار که در ارتفاع 2250 متری قرار دارد و رودخانه کارون و سبزکوه از حاشیه جنوبی این روستا به سمت شرق ادامه پیدا می‌کند. روستای دوپلان یکی از مسیرهای کوهنوردی است و کسانی که قصد کوهنوردی به سوی قله و جنگل‌های هلن را دارند، از این مسیر عبور می‌کنند. خانه‌های روستای دوپلان عموما نو و دارای سقف شیروانی هستند.

در فصل بهار حاصل این برف آبها ثمر می‌دهد و تابلوهای بی همتایی از طیف رنگ سبز تیره گون‌ها تا رنگ سبز فسفر یک شویدهای وحشی همراه با رزهای زرد و گل‌های بنفش را می‌آفریند. در جای جای دره زیبای دوپلان و دامنه کوه‌های آن چشمه‌های آب معدنی بیاری این فضا را لطیف تر می‌سازد. رودخانه کارون پرآب ترین رودخانه کشور، جاذبه‌ای زیبا برای ورزشکاران رشته رفتینگ و قایق سواری در آب‌های خروشان شده است و زیستگاه ماهی قزل آلا خال قرمز و ماهی سفید می‌باشد. این ماهی از ماهیان بسیار با ارزش رودخانه‌های سردآبی است.

روستای زیبای دوپلان

دره دوپلان

دره زیبای دوپلان در فاصله 1 کیلومتری روستای دوپلان واقع شده است. یک راه آسفالته ابتدای این دره را به روستای وصل می‌کند. جهت دره غربی - شرقی و طول دره در حدود 500 متر و ارتفاع دره از سطح دریا در ابتدای دره در حدود 2200 متر و در انتهای دره در حدود 2275 متر است. و محلی مناسب برای گردشگران و ورزش‌های مانند بانجی جامپینگ، زیپ لاین، صخره نوردی، سویینگ، دوچرخه نوردی کوهستان می‌باشد.

دره دوپلان

مجموعه طبیعت گردی دوپلان

از دیگر جاذبه‌های گردشگری روستا وجود تنگه‌ها و صخره‌های زیبا، کاروانسرای قدیمی و سقاخانه در کنار جاده قدیمی دزپارت و پل سیمی بر روی رودخانه کارون در این مجتمع و چشمه‌های آب معدنی گوارا در بالادست روستا در مسیر (جاده گورمیز)، وجود درختان گردو با قدمت چند هزار ساله در ضلع شمال غربی روستا و سکوهای نشیمن و پوشش بسیار زیبای درختان به شکل تونلی و وجود خانه‌های مسافر، ویلا، باغ و سکوهای آب.

پل معلق روستای دوپلان

 

رفتینگ

قایق سواری و گشت وگذار در مسیر یک رودخانه خروشان است که به دلیل شدت امواج و کف‌روی آب به آن قایقرانی روی آب‌های سفید نیز می‌گویند. که این منطقه با دارا بودن این خصوصیت یکی از مکان‌های مهم در استان و ایران به شمار می‌رود.

رفتینگ

زیپ لاین

یکی از تفریخات هیجانی است که این روزها جای خود را در میان  اقشار مختلف باز کرده است. لازم به ذکر است طول زیپ لاین دوپلان 300 متر است که به سه حالت خوابیده، معلق و نشسته انجام می‌گیرد. که برگشت آن از طریق پل معلق صورت می‌گیرد.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ دوپلان اولین و بلندترین سکوی طبیعی که با ارتفاع 75 متر از سطح رودخانه راه اندازی شده در ایران است.

بانجی جامپینگ

پاراگلایدر

(اولین سایت سنگ فرش ایران) با لند چمن طبیعی می‌باشد و این سایت در نزدیکی معدن شهید نیلچیان دوپلان قرار دارد.

 

   


منبع: ایران بوم گردی

دسته ها: استان ها مجله ایران بوم گردی چهارمحال بختیاری

ارسال دیدگاه



دیدگاه کاربران


محمد 19 خرداد 1402
ببخشید دو پلان مسافرخانه برای اقامت شب داره

احمد 23 اردیبهشت 1402
سلام و عرض ادب
یک رفیق دارم بنام جواد کاظمپور خیلی میگه روستا قشنگه ولی تا حالا نشد ه بریم ایشاله قسمت بشه

دوپلان 20 بهمن 1401
بهتر جا برای تفریح و بازی های هیجانی پیشنهاد میکنم حتما به این روستا بیاین

حسن عباسی .از بوسهر 22 شهریور 1401
یک شب در این مهمان سید جعفر بودم
چه مرد نازنیبنی بود عالی بود لذت بردیم .

داوود 15 تیر 1401
برای این فصل گرم نیست ؟؟

علی 21 فروردین 1401
خیلی زیباست

علی 21 فروردین 1401
خیلی خوبه پرازکفترو

مجید 20 بهمن 1400
سلام چه ماهی از سال از نظر زیبایی و شرایط جوی برای سفر به روستای دوپلان مناسب تر هست ؟ آیا ایام عید نوروز مناسبه و آیا بانجی جامپینگ آن فعال هست ؟ و چقدر هزینه پرش هست ؟
ممنون

ShahryarSaberi 11 اسفند 1399
دوپلان زیبای من عاشقتم، روستایی چهار فصل وزیبا که هر ساله میزبان گردشگرهای بسیار زیادی از سراسر کشور میباشد. و محل اجرای بسیاری از ورزشهای هیجانی و لذت بخشی مثل بانجی جامپینگ و رافل و پاراگلایدر ورفتینگ و زیب لاین و پل معلق وآفرود و کوهنوردی و صخره نوردی وشنا در فصل گرم تابستان میباشد.

هادی 26 بهمن 1399
دوپلان زیبای من

سوگل 23 مرداد 1398
با ماشین شخصی میشود به دوپلان رفت

سوزان حمزوى 27 اردیبهشت 1398
اقامت يك شبه در چهل پنجره يزد اولين تجربه ماندن در اقامتگاهاى بوم گردى ما بود كه بسيار بسيار لذت بخش بود خوشحالم كه كه اين امكانات براى كسانى كه عاشق سفر هستند ايجاد شده تا بيشترين لذت رو مسافران ببرن ،فضاى اقامتگاه چهل چراغ گرم و صميمى بود اتاق بسيار تميز و رفتار كاركنان بسيار دوستانه ،، اگر دوباره بيام يزد حتما حتما چهل پنجره رو براى موندن انتخاب مى كنم

پربازدید ترین مطالب

تگ